Op de pc kan je met iTunes aankopen, foto’s en bestanden synchroniseren. Of een back-up maken van je iPhone of iPad. Als iTunes niet connect dan zegt Apple support:
- Controleer of uw iOS- of iPadOS-apparaat is ontgrendeld en het beginscherm toont.
- Controleer of u de nieuwste software hebt op uw Mac of uw Windows-pc. Als u iTunes gebruikt, moet u ervoor zorgen dat u de nieuwste versie hebt.
- Controleer of het apparaat wel aan staat.
- Als u de waarschuwing ‘Vertrouw je deze computer?’ ziet, ontgrendelt u het apparaat en tikt u op ‘Vertrouw’.
- Ontkoppel alle USB-randapparatuur, behalve het iOS-apparaat. Probeer alle USB-poorten om te zien of er een is die werkt. Probeer vervolgens een andere Apple USB-kabel.*
- Herstart de computer en de iPhone, iPad of iPod.
- Probeer het apparaat aan te sluiten op een andere computer. Als u het probleem op een andere computer ook hebt, neemt u contact op met Apple Support.
Toen mijn iPad en iPhone toch niet herkend werden door iTunes heb ik binnen Windows 10 bij instellingen windows – apparaten – automatisch afspelen bij Apple Ipad “apparaat openen en bestanden weergeven (verkenner)” aangegeven. Dit zorgt ervoor dat de iPad of iPhone herkend worden in de verkenner. Als je dan in de verkenner op het apparaat klikt dan merk je dat iTunes wel connect. Dit is herkenbaar door het volgende symbool in iTunes:
Als de iPad of iPhone aangesloten wordt zorg er dan voor dat er geen usb sticks aangesloten zijn op andere usb poorten. Als er een usb stick aangesloten is dan werkt connecten zeer slecht of niet.